ТИПОВЕ ПОЛОЖЕННЯ про фiнансове управлiння
ЗАТВЕРДЖУНО
Розпорядження голови Лiтинської
районної державної адмiнiстрацiї
від «29» листопада 2004 р. №381,
ТИПОВЕ ПОЛОЖЕННЯ
про фiнансове управлiння районної
державної адмiнiстрацiї
1. Фiнансове управлiння районної держадмiнiстрацiї є структурним пiдроздiлом районної держадмiнiстрацiї, є пiдзвiтним та пiдконтрольним головi районної держадмiнiстрацiї, головному фiнансовому управлiнню обласної держадмiнiстрацiї.
2. Управлiння у својй дiяльностi керується Конституцiєю України, законами України, актами Президента України i Кабiнету Мiнiстрiв України, наказами Мiнiстерства фiнансiв України, розпорядженнями голови обласної, районної держадмiнiстрацiй, наказами начальника Головного фiнансового управлiння обласної облдержадмiнiстрацiї, актами вiдповiдного органу мiсцевого самоврядування, прийнятими у межах його компетенцiї, а також положенням про управлiння.
3. Основними завданнями управлiння є :
забезпечення реалiзацiї державної бюджетної полiтики на територiї району;
складання розрахункiв до проекту мiсцевого бюджету i подання їх на розгляд районної держадмiнiстрацiї;
пiдготовка пропозицiй щодо фiнансового забезпечення заходiв соцiально-економiчного розвитку району;
розроблення пропозицiй з удосконалення методiв фiнансового i бюджетного планування та фiнансування витрат;
здiйснення контролю за дотриманням пiдприємствами, установами та органiзацiями законодавства щодо використання ними бюджетних коштiв та коштiв цiльових фондiв, утворених вiдповiдною радою;
здiйснення загальної органiзацi\ та управлiння виконанням мiсцевого бюджету, координацiя дiяльностi учасникiв бюджетного процесу з питань виконання бюджету.
4. Управлiння вiдповiдно до покладених на нього завдань:
1) розробляї i доводить до головних розпорядникiв бюджетних коштiв iнструкцiї з пiдготовки бюджетних запитiв;
2) визначає порядок та термiни розроблення бюджетних запитiв головними розпорядниками бюджетних коштiв;
3) проводить на будь-якому етапi складання i розгляду проекту районного бюджету аналiз бюджетного запиту, поданого головним розпорядником бюджетних коштiв, щодо його вiдповiдностi метi, прiоритетностi, а також дiєвостi та ефективностi використання бюджетних коштiв;
4) приймає рiшення про включення бюджетного запиту до пропозицiї проекту районного бюджету перед поданням його на розгляд районної державної адмiнiстрацiї;
5) бере участь у розробленнi балансу фiнансових ресурсiв району, аналiзує соцiально-економiчнi показники розвитку району та враховує їх пiд час складання районного бюджету;
6) органiзовує роботу, пов"язану iз складанням проекту районного бюджету, за дорученням керiвництва районної держадмiнiстрацiї визначає порядок i термiни подання структурними пiдроздiлами районної держадмiнiстрацiї, виконавчими органами сiльських, селищної рад матерiалiв для пiдготовки проекту районного бюджету;
7) складає проект районного бюджету, готує пропозицiї щодо коштiв, що передаються для розподiлу мiж вiдповiдними мiсцевими бюджетами або для виконання спiльних проектiв та подає їх на розгляд керiвництву районної державної адмiнiстрацiї;
8) забезпечує протягом бюджетного перiоду вiдповiднiсть розпису мiсцевого бюджету встановленим бюджетним призначенням;
9) здiйснює у процесi виконання районного бюджету за доходами прогнозування та проводить аналiз доходiв районного бюджету;
10) органiзовує виконання районного бюджету. Разом iз iншими структурними пiдроздiлами районної держадмiнiстрацiї, виконавчими органами сiльських, селищної рад органами державної податкової служби, територiальними органами Державного казначейства забезпечує надходження доходiв до районного бюджету та вживає заходiв до ефективного витрачання бюджетних коштiв ;
11) складає розпис доходiв i видаткiв районного бюджету, забезпечує фiнансування заходiв, передбачених районним бюджетом, встановленому порядку готує пропозицiї щодо внесення змiн до розпису у межах рiчних бюджетних призначень та здiйснює у встановленому порядку взаємнi розрахунки районного бюджету з обласним бюджетом i бюджетами нижчого рiвня ;
12) здiйснює в установленому порядку органiзацiю та управлiння виконанням районного бюджету, координує в межах своєї компетенцiї дiяльнiсть учасникiв бюджетного процесу з питань виконання районного бюджету та здiйснює контроль за дотриманням бюджетного законодавства;
13) проводить монiторинг змiн, що вносяться до районного бюджету ;
14) розглядає баланси, звiти про виконання мiсцевих бюджетiв та iншi фiнансовi звiти, поданi територiальними органами Державного казначейства;
15) проводить разом з вiдповiдними органами державної податкової служби аналiз стану надходження доходiв до районного бюджету, готує пропозицiї про доцiльнiсть запровадження на територiї району мiсцевих податкiв, зборiв, а також пiльг;
16) проводить на базi статистичної i фiнансової звiтностi i прогнозних розрахункiв аналiз економiчного i фiнансового стану пiдприємств, установ i органiзацiй розташованих на вiдповiднiй територiї, тенденцiй i динамiки розвитку рiзних форм власностi, готує пропозицiї щодо визначення додаткових джерел фiнансових ресурсiв ;
17) здiйснює фiнансування пiдприємств, установ та органiзацiй переданих у встановленому законом порядку в управлiння мiсцевiй держадмiнiстрацiј, а також заходiв, пов"язаних з розвитком житлово-комунального господарства, благоустроєм, дорожнiм будiвництвом, охороною довкiлля та громадського порядку, iнших заходiв, передбачених законодавством;
18) перевiряє правильнiсть складання i затвердження кошторисiв та планiв використання коштiв установами i органiзацiями, якi фiнансуються з районного бюджету;
19) бере участь у розробленнi пропозицiй з удосконалення структури мiсцевих держадмiнiстрацiй, готує пропозицiї щодо визначення чисельностi працiвникiв, фонду оплати їх працi, витрат на утримання мiсцевих держадмiнiстрацiй та здiйснює контроль за витрачанням цих коштiв;
20) розглядає у межах своєї компетенцiї звернення громадян, пiдприємств, установ i органiзацiй;
21) забезпечує створення належних виробничих та соцiально-побутових умов для працiвникiв управлiння;
22) готує i подає вiдповiднiй мiсцевiй радi офiцiйнi висновки про перевиконання чи недовиконання дохiдної частини загального фонду вiдповiдного мiсцевого бюджету для прийняття рiшення про внесення змiн до цього мiсцевого бюджету;
23) здiйснює iншi функцiј, пов"язанi з виконанням покладених на нього завдань.
5. Управлiння має право :
1) в установленому порядку одержувати вiд iнших структурних пiдроздiлiв районної держадмiнiстрацiї, органiв державної податкової служби, iнших державних органiв, пiдприємств, установ, органiзацiй всiх форм власностi iнформацiю, документи та iншi матерiали, необхiднi для складання проекту районного бюджету та аналiзу його виконання ;
2) в установленому порядку та у межах своєї компетенцiї призупиняти бюджетнi асигнування вiдповiдно до статтi 117 Бюджетного кодексу України та вживати заходiв до розпорядникiв та одержувачiв бюджетних коштiв за вчиненi ними бюджетнi правопорушення, передбаченi статтею 118 Бюджетного кодексу України;
3) залучати фахiвцiв iнших структурних пiдроздiлiв районної держадмiнiстрацiї, пiдприємств, установ та органiзацiй, об"єднань громадян (за погодженням з јх керiвниками) до розгляду питань, що надежать до його компетенцiї;
4) скликати в установленому порядку наради з питань, що належать до його компетенцiї.
6. Управлiння пiд час виконання покладених на нього завдань взаємодiє з iншими структурними пiдроздiлами районної державної адмiнiстрацiї, органами мiсцевого самоврядування, пiдприємствами, установами, органiзацiями, вiдповiдними органами державної податкової служби, органами державної контрольно-ревiзiйної служби та территорiальними органами Державного казначейства.
7. Управлiння очолює начальник, який призначається на посаду i звiльняється з посади головою районної держадмiнiстрацiї за погодженням з начальником Головного фiнансового управлiння обласної держадмiнiстрацiї.
Начальник управлiння має заступника, який за його поданням призначається на посаду i звiльняється з посади головою районної держадмiнiстрацiї.
8. Начальник управлiння :
здiйснює керiвництво дiяльнiстю управлiння, несе персональну вiдповiдальнiсть за виконання покладених на управлiння завдань, визначає ступiнь вiдповiдальностi заступника начальника управлiння, керiвникiв його структурних пiдроздiлiв;
видає у межах своєї компетенцiї накази, органiзовує i контролюї їх виконання ;
затверджує положення про структурнi пiдроздiли управлiння i функцiональнi обов"язки працiвникiв управлiння; .
розпоряджається коштами у межах затвердженого кошторису на утримання управлiння;
затверджує розпис доходiв i видаткiв районного бюджету на рiк та тимчасовий розпис на вiдповiдний перiод;
забезпечує своєчаснiсть розпису районного бюджету встановленим бюджетним призначенням;
призначає на посаду i звiльняє з посади працiвникiв управлiння.
9. Управлiння утримується за рахунок коштiв державного бюджету
10. Граничну чисельнiсть, фонд оплати працi працiвникiв управлiння у межах видiлених асигнувань, кошторис затверджує начальник головного фiнансового управлiння облдержадмiнiстрацiї.
Штатний розпис управлiння затверджує начальник районного фiнансового управлiння райдержадмiнiстрацiї.
11. Управлiння є юридичною особою, має самостiйний баланс, реестрацiйнi рахунки в органах Державного казначейства, печатку iз зображенням Державного Герба України i своїм найменуванням.