Щодо спалювання сухої рослинності та її залишків

09.08.2019

Багато років наша країна не може подолати гостру екологічну проблему – випалювання сухої природної рослинності та її залишків. На дану тему у засобах масової інформації різного рівня опубліковано чимало інформаційних матеріалів, системно проводиться роз'яснювальна робота серед населення. Але змін на краще не відбувається.

Тому чинним законодавством України передбачені можливість та умови випалу сухої рослинності, а також відповідальність за їх порушення.  Про це йдеться у пунктах «б»,  ст.91(обов’язки власників земельних ділянок), ст.96(обов’язки землекористувачів) які зобов’язують користувачів та власників дотримуватись вимог законодавства про охорону довкілля,а  ст.211 Земельного кодексу України передбачає відповідальність за порушення земельного законодавства.

Відповідальність за порушення чинного законодавства щодо спалювання сухої рослинності та її залишків передбачена і іншими законодавчими документами:

Так ст. 56 Закону України «Про охорону земель» передбачено, що юридичні і фізичні особи,  винні  в  порушенні  законодавства України  про  охорону  земель,  несуть  відповідальність згідно із законом. Застосування заходів дисциплінарної, цивільно-правової, адміністративної або кримінальної відповідальності не звільняє винних від відшкодування шкоди, заподіяної земельним ресурсам. Шкода, заподіяна внаслідок порушення  законодавства  України про охорону земель, підлягає відшкодуванню в повному обсязі.

Ст. 27 Закону України «Про рослинний світ»: випалювання  сухої рослинності або її залишків здійснюється у порядку,  встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує  формування державної політики у сфері охорони навколишнього природного середовища.

Ст. 39 Закону України «Про тваринний світ»: випалювання  сухої рослинності або її залишків здійснюється у порядку,  встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує  формування державної політики у сфері охорони навколишнього природного середовища.

 Ст.16.  Закону України «Про охорону атмосферного повітря» Діяльність, спрямована на штучні  зміни  стану  атмосфери  та атмосферних   явищ у господарських цілях, може провадитися підприємствами,   установами,   організаціями   та   громадянами - суб'єктами   підприємницької   діяльності   тільки  за  дозволами, виданими  центральним  органом  виконавчої  влади,  що  забезпечує реалізацію   державної  політики  у  сфері  охорони  навколишнього природного  середовища,  за  погодженням  із  центральним  органом виконавчої   влади,   що   реалізує   державну  політику  у  сфері санітарного  та  епідемічного  благополуччя  населення,  місцевими органами  виконавчої  влади  та органами місцевого самоврядування. 

Відповідальність за порушення зазначених норм чинного законодавства визначена статтею 77-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення, а саме "випалювання  стерні,  луків,  пасовищ,  ділянок  із  степовою, водно-болотною та іншою природною рослинністю,  рослинності або її залишків та опалого листя у смугах відводу автомобільних доріг і залізниць,  у  парках, інших  зелених  насадженнях  та  газонів у населених пунктах без дозволу органів державного контролю у галузі охорони навколишнього природного середовища або з порушенням такого дозволу тягне за собою накладення штрафу.

Одночасно повідомляємо , що набрав чинності Закон України від 15.11.2009 року № 1708-V1 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо відповідальності за правопорушення у сфері довкілля».

Давайте пам'ятати, що природа потребує нашого захисту і бережливого ставлення до неї!

 

 

Літинська районна державна адміністрація
Весь контент доступний за ліцензією 
Creative Commons Attribution 4.0 International license, якщо не зазначено інше.

вул. Соборна, 7, смтЛітин, 22300, 
тел./факс: (04347) 2-12-05, тел. 2-14-63